Pages

Friday, July 16, 2010

Luahan Hati Seorang Insan...erkkk jiwang plak tajuk..!!



Assalammualaikum....

Hehe..mesti semua pelik kan..tajuk atas macam jiwang semacam alih-alih ada gambar molecule plak..haha..ada kaitannya.

Dua objek di atas ialah model ethane, CH3-CH3. Cuma kedua-dua model ini berada dalam conformation atau dalam bahasa melayunya ialah bentuk yang berbeza.
SAME BUT DIFFERENT!!!!
Kalau ada font yang besar lagi aku nak besarkan lagi....Mereka mengatakan kami adalah SATU tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya...Saya ulangi SEBALIKNYA...

Nak kata tak faham, dah masuk universiti bukan darjah lima lagi. Bila nak insaf tak tahulah.

p/s: Cerita ini hanya boleh difahami oleh org2 yang tertentu. Yang tak faham buat-buat faham jer.

Monolog dalaman: Macam pengecut!!! (ditujukan kepada empunya yg post entry nie)

2 comments:

  1. tajuk yang menarik(jiwang nyer tajuk)..memang tidak dapat dinafikan yang manusia mempunyai rupe yg same..sekali tengok,kita memang nampak macam same tapi bila kita tengok betul2,sebenarnye kita nie berbeza macam molekul ethane kat atas....same tapi BERBEZA...kadang2 perbezaan itu perlu dalam hidup supaya kita dapat mengenali dan belajar sesuatu yang baru dalam hidup ini..namun persamaan juga amat penting untuk kita terus memahami antara satu same lain..pikir2 kan la ae...

    ReplyDelete
  2. thanks 4 the comment...persamaan penting...actually sangat2 penting..tp ada jek manusia yg kata kita adalah SATU aka SAMA tapi memisahkan kita dengan jurang2...

    ReplyDelete